Prekės ženklas yra žymuo, kuriuo siekiama pasiskelbti pasauliui, tapti žinomu, išsiskirti iš kitų. Dažniausiai prekės ženklu indentifikuojamas priklausymas verslui, prekės gamintojas, paslaugos teikėjas ar tiesiog pranešimo siuntėjas.Tačiau prekių ženklai turi kur kas daugiau funkcijų nei tik identifikuoti ar atskirti gamintojus ir prekes. Dažniausiai pats prekės ženklas turi tam tikrą vertę, kuri padidina įmonės paslaugos ar prekės svarbą.
Šio leidinio tikslas – apžvelgti prekių ženklų kilmę ir prigimtį, prasmės perdavimo būdus, ženklų klasifikavimo galimybes, pateikti lietuviškų prekių ženklų istorinę ir kokybinę raidą.
Knygą sudaro pagrindinė dalis, straipsnis bei du priedai. Pagrindinėje dalyje „Nuo „Rūdės“ iki „Ventos““ apibendrinta kraštotyros darbuose, kuriuos sudarė I. Rudzinskienė, D. Balčiūnas ir kiti, užfiksuota įmonės istorija. Jos veikla suskirstyta laikotarpiais, nurodyti pagrindiniai faktai, paminėti jai vadovavę ir prie jos plėtros prisidėję asmenys. Siekiant visapusiškai išgvildenti įmonės veiklą, aprašytas ir kultūrinis ventiečių gyvenimas, saviveiklos kolektyvai, kiti laisvalaikio užsiėmimai, padėję suburti darbuotojus. Straipsnyje „Lietuvos baldų pramonės ir dizaino aspektai: „Ventos“ kraštotyros darbų duomenys“ išnagrinėti įvairūs pramonės plėtotės Lietuvoje ir pramoninio baldų dizaino klausimai. Pirmame priede, pasitelkus kraštotyros darbuose esančius duomenis, pateikta chronologinė „Ventoje“ gamintų kėdžių diagrama. Ji papildyta vizualia medžiaga – kėdžių nuotraukomis, brėžiniais, iliustracijomis iš informacinių leidinių. Leidinys iliustruotas nuotraukomis iš „Ventos LT“ archyve saugomų kraštotyros darbų.
Šiame leidinio numeryje, be jau paminėtų šiuolaikinio dizaino procesų analizės, nagrinėjamos atskirų dizaino sričių – industrinio, grafinio, mados ir konceptualaus dizaino – bei specifinių jų žanrų problemos