_  
 

VDANUO EKO-DIZAINO KULTŪROS
IKI MEDŽIAGŲ STRUKTŪROS
Dr. Inga Valentinienė

 
   
   
Turinys
> Padėka
> Įvadas
> 1. Ekologinio dizaino kryptis
> 2. Idėjų paieškos etapai
> 3. Ekologiškų dizaino objektų projektavimas: kūrimas

> 4. Ekologiškų dizaino objektų projektavimas: konstravimas
• 1 etapas
• 2 etapas
• 3 etapas

> 5. Projektų dokumentacijos
parengimas
> Summary
> Bibliografija
> Paveikslėlių sąrašas
> Apie autorę

4. Ekologiškų dizaino objektų projektavimas: KONSTRAVIMAS

Didžiąją paros dalį žmogus praleidžia apsuptas baldų ir jo sveikata tiesiogiai susijusi su baldų kokybe. Dėl šios priežasties, nuolat tobulinama baldų gamybos inžinerija. Keliami reikalavimai ir dizaineriui, nes jis yra pirmoji grandis, kelianti gyvenimo kokybės kartelę.

Ieškant naujų kokybės gerinimo formų, projektuotojų dėmesys vis dažniau krypsta į gamtos kuriamus pavyzdžius, į žmogui ir gamtai draugiškas medžiagas, į naujas patogias baldų formas ir daugiafunkcines galimybes. Įdomu tai, kad kiek bebūtų tobulinamos baldų struktūros, yra nusistovėję pagrindiniai reikalavimai ir standartai, kuriais būtina vadovautis ir tai yra kaip pamatas tolimesniems sprendimams, kaip eismo taisyklės saugiam judėjimui kelyje.

Šios dalies pirmame Reikalavimai ir standartai, kaip pamatas saugių baldų konstravimui skyriuje pateikti baldų ergonominiai, antropometriniai, higieniniai, funkciniai, konstrukciniai, techologiniai, techniniai-ekonominiai, estetiniai reikalavimai, projektavimo stadijos, baldų konstravimo techninės taisyklės, aprašyta baldų formos galimybių, furnitūros ir baldų paskirties sąveiką, nurodyti literatūros šaltiniai su konstruojamų objektų funkcinių matmenų nuorodomis bei standartai ir jų reikalavimai, siekiant saugaus vartojimo ir gamtosaugos.

Baldai – kaip tarpinė grandis, sąveikaujanti tarp žmogaus ir informacijos, užkoduotos medžiagoje. Verslo atstovų nuomone, nėra geresnio būdo supažindinti visuomenę su nauja medžiaga, kaip panaudojant ją baldų dizainui. Džiugina faktas, kad ekologinio dizaino objektai atlieka ne tik tiesioginę praktinę buities objekto funkciją, bet ir vykdo švietėjišką misiją. Daugelis autorių, pasakodami apie savo kūrybos procesą, pamini norą perteikti idėją keistis ir gyventi kitaip kartu su sukurtais objektais. Ekologinio dizaino šalininkais tapo garsios baldų kompanijos ir visame pasaulyje žinomi dizaineriai. Paskutiniu metu daugelis pasaulinių tyrimų parodė, kad vartotojų, darbuotojų ir investuotojų palankumo nusipelnė tos įmonės, kurios suvokė socialinę ir aplinkosauginę atsakomybę, kurdamos ekologiškus, sveikesnius bei energiją tausojančius produktus. Lygiagretus idėjų augimas skirtinguose pasaulio kampeliuose, atskleidė atsiradusią bendrinę nuojautą, kad tai, ką padarėme ne taip, galima pataisyti, o tam skirtos priemonės ir įrankiai kiekvienam savos ir slypi jo paties aplinkoje. Naujai atrastų augalinės kilmės biomedžiagų aprašai ir iliustracijos pateikiami antrame Biomedžiagos, kaip ekoobjektų konstravimo priemonė skyriuje.

Projektavimo proceso etapas, kai koncepcija, idėja bei tyrimais ir reikalavimais paremtos kuriamo naujo produkto formos popieriaus lape ir kompiuterio ekrane materializuojasi į realiai apčiuopiamą tūrinį objektą, vadinamas prototipo vertinimu. Tai momentas, kai projekto rezultatas prieš pateikiant vartotojui, ryžtingai perduodamas suinteresuotoms šalims aptarti ir išbandyti. Prototipas naudojamas ir dizaino idėjos techninio įgyvendinamumo išbandymui. Dažnai tenka nusivilti, kai turimos gamybos technologijos ir įrengimai negeba estetiškai apdoroti medžiagos, nepasiekiamas apdirbimo tikslumas ar netinkama apdailos kokybė. Akivaizdžiai atskleistiems niuansams, kartais netgi dėl mažyčių smulkmenų, grįžtama prie produkto konstrukcijos koregavimo, brėžinių taisymo, kartais net kitų medžiagų parinkimo. Prototipų kūrimo tikslai, būdai ir etapai aprašomi trečiame Prototipas, kaip apčiuopiamas idėjos rezultatas skyriuje.

 
   
x  

< >