Vilius Naujikas (1940–2022) neabejotinai laikytinas Lietuvos fotografijos klasiku. Jis buvo vienas iš Kauno fotoklubo kūrėjų, vienas pirmųjų pokario metais pradėjo fotografuoti aktus, dokumentavo niokojamo paveldo objektus, pasižymėjo kaip turistinės fotografijos meistras. „Mano gentis“ - pirmoji didesnė V. Naujiko palikimo publikacija.
Priedas: pataisymai ir papildymai
Tai kruopščiai ištirta ir įdomiai parašyta Lietuvoje dirbusio fotografo biografija. Knygoje skaitytojas pamatys Korzono nusifotografuotų žmonių portretų galeriją, ankstyviausias Vilniaus nuotraukas, o su specialiais akiniais matys seniausius Lietuvos 3D vaizdus. Knyga gausiai iliustruota nuotraukomis, grafika, dokumentais, žemėlapiais ir planais, archyvinių dokumentų faksimilėmis.
Albume pateikiamos Mažeikių muziejaus nuotraukos, taip pat, publikuojamos fotografijos iš Merkelio Račkausko gimnazijos, asmeninių Mariaus Jankausko, Antano Žulpos kolekcijų ir Motuzų šeimos archyvo. Nuotraukos atsispindi kokie Mažeikiai buvo iki nepriklausomybės ir kuo jie tapo artėjant naujoms okupacijoms.
This book is about the power of photography and the network it formed in everyday life and art of Lithuania in 1969–1989.
Kolektyvinėje monografijoje „Postsovietinis Lietuvos teatras: istorija, tapatybė, atmintis“ siekiama suformuluoti visuminę Lietuvos teatro raidos po 1990 metų koncepciją, išryškinti estetinės, visuomeninės, politinės teatro ir jo formų kaitos tendencijas istorinių slinkčių, tapatybės konstravimo bei globalizacijos iššūkių kontelkstuose.
Monografijoje „Camera obscura. Lietuvos fotografijos istorija“ pirmą kartą išsamiai pristatoma Lietuvos fotografijos raida 1839–1945 m.
„Atidarymai: Lietuvos dailės gyvenimo fragmentai 2005–2014 m.“ – tai beveik dešimtmečio rinktiniai straipsniai ir interviu su meno kūrėjais, sugrupuoti į tris dalis: „Parodos ir kiti įvykiai“, „Personalijos“ ir „Pokalbiai“
Knyga „Turistai kaip mes. Kritinis turizmas ir šiuolaikinis menas“ atveria naują diskusijų lauką ten, kur susikerta šiuolaikinis menas ir kritinis turizmas
Straipsnių rinkinys skirtas tiems, kurie pasigenda ryškesnio moteriškumo reprezentacijos išryškinimo, moteriškosios tapatybės atskleidimo ir vis labiau ryškėjančio moterų indėlio mūsų visuomenėje šiandien
The Garden of Digital Delights: Crossmedia Practices in Contemporary Art explores the key issues and art practices resulting from the fusion, synergy and convergence of various forms of art and digital media
Žymiausias XX a. antrosios pusės Vilniaus architektūros fotografas Mečislovas Sakalauskas visuomenei pristato dar vieną albumą
Dvikalbė knyga skirta Vilniaus paminklų istorijai nuo XIX a. iki šių dienų
Šiame vizualiajai kultūrai skirtame straipsnių rinkinyje didžiausias dėmesys tenka „tradicinėms“ vizualumo formoms: dailei, kinui, architektūrai. Pristatomi straipsniai siūlo skirtingus požiūrio taškus varijuodami nuo teorinių ir metodologinių problemų gvildenimo iki konkrečių objektų interpretacijų
Tai knyga apie fotografijos galią ir jos suformuotą tinklą kasdienybėje bei mene 1969–1989 m. Lietuvoje
Monografijoje pateikiama nuosekli Lietuvos fotografijos raidos sovietmečiu istorinio modelio versija, kurioje sovietizavimas akcentuojamas kaip esminis, labiausiai stilistinės raiškos sanklodą nulemiantis, taip pat fotografijos sklaidą ir vaizdo „pranešimų“ rezonansą visuomenėje kontroliuojantis veiksnys
Monografijoje nuobodulys pasitelkiamas kaip estetinė kategorija...
Fotografijų albume pristatomi reikšmingiausi, unikaliausi Tailando, Mianmaro, Laoso ir Kambodžos architektūros ir meno šedevrai
Monografijoje nuobodulys pasitelkiamas kaip estetinė kategorija, padedanti paaiškinti XX a. antrosios pusės meno tendenciją vaizduoti paprasčiausius daiktus, vengti prasmės ar apskritai nutilti
Leidinyje pateikiama per 150 nuotraukų, kurios puikiai atspindi to meto bajorų madų tendencijas, aplinką, gyvenimo būdą, fotografavimo stilių
Knygoje analizuojami svarbūs Lietuvos fotografijos pokyčiai, išryškėję XX a. pabaigoje
Fotoalbume-kataloge pristatomas vieno žymiausių XIX a. pab. – XX a. vid. fotografų Chaimo Kaplanskio ir jo dukros Feitskos Kaplanskaitės-Taicienės palikimas