Dvikalbė knyga skirta Vilniaus paminklų istorijai nuo XIX a. iki šių dienų. Knyga sudaryta remiantis geografiniu dėstymo principu: kiekviename skyriuje pristatomos tam tikros miesto vietos – aikštės, skvero, parko – ir joje statytų ar ketintų statyti paminklų istorija. Trumpus istoriografinius tekstus, supažindinančius skaitytoją su pagrindiniais faktais, papildo iliustracijos bei citatos iš to meto spaudos ir oficialių dokumentų. Nebandant aprėpti visų kada nors mieste pastatytų paminklų, knygoje siekiama išryškinti bendresnius procesus: nuolatinę paminklų kaitą, su paminklais siejamus ideologinius ginčus, diskusijas dėl jų meninės formos, greta paminklų vykstantį gyvenimą. Istorinę apžvalgą papildo kritiniai straipsniai, parašyti istoriko dr. Laimono Briedžio, dailės kritikės dr. Skaidros Trilupaitytės ir architektūrologo dr. Tomo Grunskio. Didžiąją dalį knygos iliustracinės medžiagos sudaro 2011 m. Nacionalinėje dailės galerijoje vykusioje parodoje „Paminklai, kurių nėra. Pasivaikščiojimas po Vilnių“ rodyti kūriniai.
-------------------------------------------
This book attempts to take a glance at the history of Vilnius and highlight broader events that tie together different political periods: the constant changing of monuments, ideological disputes over them and discussions regarding their artistic form, and everyday life happening around them. The book is divided into two parts: the first is a section where the subject matter is discussed by guest authors who research the history and urban culture of Vilnius; while the second section deals with history which is enriched with abundant visual material and quotes from historical sources.
Fotografijų albume pristatomi reikšmingiausi, unikaliausi Tailando, Mianmaro, Laoso ir Kambodžos architektūros ir meno šedevrai
Šis dvikalbis atlasas – tai kelionė po žemėlapiuose, diagramose ir tekstuose išklotą kūrėjų ir tyrėjų vaizduotę bei žinias. Mokslinis ir meninis tyrimai čia sąveikauja su kitomis, nebūtinai akademinėmis, praktikomis: piešimo, vizualizavimo, žymėjimo, tarpininkavimo, mokymo(si).
We invite you to traverse the imagination and knowledge of all the artists and researchers who contributed maps, diagrams, and texts to this atlas. Here, scientific and artistic modes of research interact with other practices: drawing, visualisation, mapping, mediation, and education.