Ši knyga - išsamus vadovas, skirtas tiems, kurie nori apie mūsų laikų meną kalbėti įtaigiai. Nepakeičiama studentams, meno profesionalams ir kitiems ambicingiems rašytojams knyga pirmiausia suteikia supratimą apie pagrindinius stiliaus ir turinio elementus, teksto uždavinį ir struktūrą, toną ir kalbą. Antroje dalyje duodama gausybė praktinių patarimų, aprėpiančių visą spektrą apie meną ir dėl meno kuriamų tekstų: akademinius darbus, pranešimus spaudai ir naujienų žinutes, straipsnius aukcionų ir parodų katalogams, galerijų vadovus ir parodų etiketes, publicistinius nuomonių straipsnius, rašinius interneto svetainėms ir tinklaraščiams.
Gilda Williams skaitytojui pataria, kaip išvengti dažniausiai šiame darbe kylančių pavojų, pavyzdžiui, žargono ir neapgalvotos teksto struktūros, ir pabrėžia įdėmaus stebėjimo ir kruopščių tyrimų galią, parodydama, kaip kuo naudingiau pasitelkti kalbos išteklius, kaip plėtoti naujas idėjas ir konstruoti įtikinamus tekstus. Daugiau nei 30 atvaizdų iliustruoja detaliai analizuojamus geriausius tekstų pavyzdžius, parinktus iš 64 autorių rašinių, tarp jų: Claire Bishop, Thomo Crow, T. J. Demoso, Okwui Enwezoro, Dave’o Hickey, Johno Kelsey, Chris Kraus, Rosalind Krauss, Stuarto Morgano, Hito Steyerl ir Adamo Szymczyko.
Prieduose pateikiama bendrojo pobūdžio bibliografija ir patarimai, kaip susirinkti savą šiuolaikinio meno biblioteką. Kaip rašyti apie šiuolaikinį meną yra parankus vadovas visiems, kurie norėtų skleisti žinią apie mūsų dienomis kuriamą meną.
Studentų, meno profesionalų ir visų norinčiųjų rašyti apie šiuolaikinį meną elementorius, kuriame gausu naudingų patarimų, aprėpiančių visą tekstų apie meną paletę:
Gilda Williams yra Artforum korespondentė Londone, Auksakalių koledžo ir „Sotheby’s“ meno instituto Londone lektorė. Yra dirbusi „Phaidon Press“ redaktore ir leidybos vadove (1994–2005), vyriausiąja Flash Art International redaktore. Jos tekstus spausdina Tate Etc., Parkett, Art Monthly, Art in America ir Time Out. Parašė knygą The Gothic (Gotika, 2007), dalyvavo rengiant Londono „Serpentine“ galerijos, Vaitčapelio meno galerijos, 48-osios Venecijos bienalės ir Roterdamo „Stedelijk Van Abbemuseum“ parodų katalogus.
„Ši knyga – menotyrininko džiaugsmas ir laimė. Joje tiesiai išvardijamos visos teksto nuodėmės ir šūviai į pievas. Skaitau ir viską atpažįstu. G. Williams nerūpi niekinti, ji iškart pataria, rodo gaires, paprasčiausiai primena įvairių žanrų funkcijas, nusako skaitančiojo reakcijas. Labiausiai džiugina „protingų“ tekstų mimikrijos išjuokimas. Jos vadovas labai praktiškas, „apie pagrindinius stiliaus ir turinio elementus, teksto uždavinį ir struktūrą, toną ir kalbą“. Leidinys visiems pradedantiems meno lauko dalyviams neabejotinai privalomas.“ - Monika Krikšopaitytė (7 meno dienos)
Vertėja Irena Jomantienė
Redaktorė Audronė Kairienė
Dizainerė Sarah Praill
Maketavo Martynas Gintalas
www.7md.lt/daile/2018-04-20/Nei-nuoga-nei-apsirengusi
Interviu su autore: www.7md.lt/daile/2019-03-08/Lauzykite-visas-taisykles
Knygoje pristatomas avangardinio meno grupės „Post Ars“ trisdešimties metų veiklos laikotarpis: parodos, akcijos, hepeningai, performansai, instaliacijos, žemės meno projektai, leidiniai ir individuali keturių menininkų – Alekso Andriuškevičiaus, Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato Roberto Antinio, Česlovo Lukensko ir Gintaro Zinkevičiaus – kūryba. Knygai tekstus rašė grupės menininkai, taip pat Erika Grigoravičienė, Giedrius Gulbinas, Daiva Citvarienė, Linara Dovydaitytė, Rūta Lukenskienė, Agnė Narušytė, Miglė Survilaitė, Kęstutis Šapoka.
Skelbiami 2013 m. vykusios tarptautinės mokslinės konferencijos „Pasaulietiniai interjerai: idėja, dekoras, dizainas“ pagrindu parengti straipsniai, aprėpiantys platų chronologinį ir probleminį pasaulietinių interjerų analizės lauką