1629 m. Krokuvoje buvo išspausdintas garsaus dominikonų pamokslininko Fabijono
Birkowskio (1566–1636) pamokslas „Apie šventuosius atvaizdus, kaip jie turi būti gerbiami“.
Šioje knygoje publikuojama pamokslo faksimilė, vertimas į lietuvių kalbą ir kolektyvinė studija.
Pamoksle Fabijonas Birkowskis teologiniais argumentais, istoriniais siužetais ir spalvingais
pasakojimais-toposais gina šventųjų atvaizdų buvimą Bažnyčioje. Pamokslininkas iškelia
svarbiausias bažnytinio (ir religinio) meno temas: Jėzaus originaliųjų atvaizdų-atspaudų
drobulėse prigimtį, metaforinius ar simbolinius atvaizdus, šventųjų vaizdavimą, atvaizdų
stebuklingumą, bažnyčios kaip Dangiškosios Jeruzalės atvaizdo puošybą. Jo aptariamų atvaizdų prigimtyje glūdi žodžio ir vaizdo sąveika. Šventasis Raštas – Dievo žodis, visų šventųjų atvaizdųšaltinis ir jų suvokimo pagrindas. Todėl atvaizdai skaitomi tarsi knygos, iš jų mokomasi kaip išraštų.
Šios knygos idėja gimė stebint, kaip žmonių santykiai virsta noriai minkomu moliu Lietuvos meno scenoje. XXI a. pirmas dešimtmetis: ŠMC TV laidos naktiniame eteryje žongliruoja bendradarbiavimo pažadu; „Pro-testo laboratorijoje“ prie „Lietuvos“ kino teatro buriasi menininkai ir aktyvistai; kolektyvinis laisvalaikis verda improvizuotuose „Flash baruose“
Ši knyga yra apie kultūros kūrėjų įsitraukimą į protesto politiką ir ginčytinus klausimus XXI a. Lietuvoje. Jos ašis – trys urbanistiniai judėjimai: už „Lietuvos“ kino teatrą (2005–2011), prieš Reformatų skvero rekonstrukcijos projektą (2018–2019) Vilniuje ir prieš Nemuno krantinės gatvės projektą (nuo 2019 m.) Kaune