Kultūrinių patirčių vadyba: idėjos, tyrimai, galimybės (t. 63) periodinėje mokslo leidinių serijoje Acta Academiae Artium Vilnensis – antrasis, išskirtinai socialiniams mokslams skirtas publikacijų rinkinys. Abu leidiniai apima Vilniaus dailės akademijos UNESCO kultūros vadybos ir kultūros politikos katedros mokslininkų, bendradarbiaujančių dėstytojų ir pradedančiųjų tyrėjų, analizuojančių kultūros vadybos aktualijas, bendrus darbus.
Analizuojama kultūros vadybos specifika, išskirtinumas, studijų programų tendencijos, pagrindžiama tarpdalykinių socialinių mokslų studijų meno institucijoje svarba; tiriamos kūrybinių industrijų sampratos ir formos (I. Kuizinienė, J. Černevičiūtė, E. Lubytė). Gvildenama rinkos tyrimų svarba meno organizacijose, identifikuojamos Lietuvos kūrybinių profesinių sąjungų problemos, pateikiami galimų reformų pasiūlymai (I. Alperytė, K. Savickienė, I. Ūsaitė-Peldžienė). Tiriamos kino technologijų inovacijos, jų transformacijų įtaka naujiems žiūrovų potyriams (R. Šukaitytė); atskleidžiamas renginių reklamos spaudoje planavimo, taktikų ir taikymo būdų reikšmingumas (K. Gudonis, J. Rožėnas).
Management of cultural experiences: ideas, researches, possibilities (vol. 63) is a second1 volume of publications in the periodical series of research papers Acta Academiae Artium Vilnensis, which is devoted exclusively to social sciences. Both volumes contain joint works by researchers, collaborating teachers and novice scientists from the Department of UNESCO Cultural Management and Cultural Policy at Vilnius Academy of Art, who analyse topicalities of culture management.
The researches split into several thematically determined groups that complement each other. The particularity and exclusiveness of culture management, tendencies in related study programmes are analysed and the importance of interdisciplinary studies of social sciences in art institutions is substantiated. The concepts and forms of creative industries are investigated. It should be emphasised that the opinions of the contributors do not necessarily coincide (I. Kuizinienė, J. Černevičiūtė, E. Lubytė). The importance of market researches in art organisations is also ventilated, the problems of Lithuanian creative trade unions are identified presenting suggestions for possible reforms (I. Alperytė, K. Savickienė, I. Ūsaitė-Peldžienė). The authors conduct researches in innovations of film technologies and in influence of their transformations on new experiences of viewers (R. Šukaitytė); the significance of planning event advertising in press, its tactics and methods of applications is revealed (K. Gudonis, J. Rožėnas).
Vaida Ščiglienė
PRATARMĖ / 7
PREFACE / 8
Ieva Kuizinienė
KULTŪROS VADYBA. STRATEGINIAI PASIRINKIMAI / 9
Management of Culture. Strategic Choices (Summary) / 22
Jūratė Černevičiūtė
KŪRYBINIŲ INDUSTRIJŲ RAIDA: NUO ŽEMĖLAPIŲ LINK POTYRIŲ / 23
Creative Industries Developement: from Maps to Experiences (Summary) / 34
Elona Lubytė
PEST CONTROL: VISI Į KOVĄ SU KULTŪROS KENKĖJAIS! APLINKOS STEBĖJIMO IR VERTINIMO ĮGŪDŽIŲ UGDYMAS / 35
Pest Control: Call for Fight with Culture Pests! Developement of Environment Monitoring and Assessment Skils (Summary) / 56
Irena Alperytė, Kristina Savickienė
MENŲ ORGANIZACIJOS SVEIKATOS PRIELAIDA: RINKOS TYRIMAS / 57
Market Research as Prerequisite for Health of Arts Organizations (Summary) / 90
Inga Ūsaitė-Peldžienė
AKTYVIOS KŪRĖJŲ PROFESINĖS SĄJUNGOS – UTOPIJA AR REALYBĖ? / 91
Active Trade Unions of Artists – Utopia or Reality (Summary) / 106
Renata Šukaitytė
ŠIUOLAIKINIO KINO ŽIŪROVO VILIONĖS – SKAITMENINIAI MALONUMAI KINO TEATRE IR NAMUOSE / 107
Seduction of Contemporary film Viewers – Digital Pleasures in the Cinema and at Home (Summary) / 116
Kazimieras Gudonis
REKLAMOS PLANAVIMAS: KAIP SUVALDYTI DĖMESĮ / 117
Planning of Advertising: How to Manage Attention (Summary) / 132
Justas Rožėnas
KULTŪRINIŲ IR PRAMOGINIŲ RENGINIŲ REKLAMOS PLANAVIMAS SPAUDOJE / 133
Planning of Cultural and Entertainment Events’ Advertising in Press (Summary) / 145