Teminis straipsnių rinkinys, kuriame daugiausia dėmesio skiriama Vilniui kaip dailės gyvenimo ir dailės edukacijos centrui. Straipsniuose nagrinėjamas gana platus temų spektras, pradedant architektūros mokymu Vilniaus universiteto kuruotose provincijos mokyklose, Vilniaus meniniu gyvenimu XIX a. ar XX a. pradžioje ir baigiant šiandieninėmis dailės mokymo VDA problemomis.
Šio leidinio tema koncentruota į suvokimo problematiką. Jame publikuojamuose straipsniuose mažai arba visai nekalbama apie kūrinius ir jų autorius per se, veikiau tyrinėjamos sąveikos tarp kūrinių ir suvokėjų. Į šias sąveikas, susitikimus, komunikacines situacijas žvelgiama problemiškai, turint omenyje, kad žiūrovo susitikimas su kūriniu niekad nėra betarpiškas, pagrįstas gryna estetine patirtimi
Straipsnių rinkinys yra skirtas kultūros vadybos, politikos ir sociologijos temoms, kuriose į kultūros reiškinius žvelgiama iš platesnių perspektyvų